Skylight

Alla inlägg under december 2013

Av Sandra - 30 december 2013 22:25

 

Taken in 1967 by Rocco Morabito, this is one of tKiss of Life phothe most powerful photographs we’ve seen. Called the o, it shows a utility worker named J.D Thompson giving mouth-to-mouth to co-worker Randall G. Champion after he went unconscious following contact with a high voltage line. He survived and lived until 2002.

(x)

 

Av Sandra - 30 december 2013 22:04

Isaac Newton dog som oskuld och flera av hans vänner bekräftade att han aldrig gick nära någon kvinna. Den personen han kom närmast i sitt liv var Nicolas Fatio de Duillier.

Av Sandra - 30 december 2013 17:38

Artisten Rabih Jaber, 26, slutade på en sjundeplats i ”Idol” 2009. För fem månader sedan ringde telefonen. På andra sidan luren? Arabiska versionen av talangjakten ”The voice”.

- Jag behövde inte tänka två gånger när de ringde, det kändes skitbra. Inte bara för min karriär, utan för mig också, säger Rabih.

Tre av fyra domare

Arabiska ”The voice” sänds på kanalen MBC med 150 miljoner tittare världen över. När Rabih Jaber castades var det 100 000 sökande och de slutgiltiga hundra hade alla stora erfarenheter i bagaget. Men med R Kellys”I believe I can fly” fick svensken tre av fyra domare att vända sig om och gick därmed vidare till nästa omgång.

- Jag blev helt överlycklig. Den kvinnliga domaren blev helt vild, hon var galen i min sångröst. Saber Rebai, som jag sedan valde som coach, sa att jag förtjänade att stå på en sådan scen inför en sådan publik, säger Jaber.

”Gjort någonting rätt”

För fyra dagar sedan spelade han in de kommande momenten i Libanon, där 40 ska bli 28, men exakt hur det gick får han inte avslöja. Gick det vägen kommer han att åka tillbaka om en månad för livesändningarna.

- En kvinna från Marocko skrev till mig att hon tänker skicka sin son till Sverige efter mitt framträdande så han får lära sig musik. Det känns verkligen, för jag ville verkligen visa hur pass begåvade vi är här hemma, säger han.

- Och när någon säger att de vill skicka sin son till Sverige, då har man nog gjort någonting rätt i alla fall.

Källa



Av Sandra - 30 december 2013 16:00

USA. 17-åriga Destin Holmes, som är öppet homosexuell, hävdar nu att hennes skola inte har accepterat hennes läggning – tvärtom så påstår Holmes att hon har fått utstå dagliga trakasserier av skolpersonalen sedan 2011, skriver NY Daily News.

En lärare kallade henne för en "patetisk idiot" och sa att han "inte ville ha en flata på den här skolan". 

Fick använda killtoaletten

En annan lärare ska ha tvingat Holmes att använda killarnas toalett samt vägrat låtit henne delta i en frågesport där killarna ställdes mot tjejerna. I stället fick hon sitta i mitten av klassrummet utan någon tillhörighet till varken ena eller andra gruppen.

– Jag grät faktiskt under den lektionen. Det som gick runt i mitt huvud var att "Varför skulle en professionell lärare säga så till en elev. Varför?". Jag är fortfarande en människa, inte en utomjording, säger Holmes.

Anklagar skolan för diskriminering

Holmes anklagar nu skolan, skolstyrelsen, föreståndarna samt rektorn för att ha diskriminerat henne på grund av hennes sexuella läggning och kränkt hennes rätt till att känna sig säker på skolan.

Hon berättade också att hennes betyg hade blivit sämre och hon har haft koncentrationssvårigheter efter att folk kallade henne för "ett missfoster, flata och lesbisk". 

Hennes familj har låtit henne gå privatlektioner hemma men det blev för dyrt. 

I stämningsansökan yrkas skadestånd för Holmes och hennes familj och hon hoppas att detta kommer att ändra skolans syn på homosexuella, skriver NY Daily News.

Källa

Av Sandra - 28 december 2013 19:39

When a viking mistreats his lady, she may cut off his junk and hang it in her home.

Also:

  • Women were in charge of the household’s money because they were believed to be magic and have the ability to see into the future.
  • If a woman divorced her viking husband, he would be shamed for being divorced.
  • Men weren’t even allowed to touch a woman’s hand if she had not agreed to it or he would be punished by law.

Translate

Always in my heart

Presentation

Välkommen till Sveriges enda blogg om Larry Stylinson!

Jag heter Sandra och är 19 år, jag har ett stort intresse för människor och våra skillnader och likheter. 
Visa min presentation

Sanningen om Larry Stylinson

Larry Stylinson - Är namnet för romansen mellan Louis Tomlinson och Harry Styles från One Direction. One Direction var med i X-Factor 2010 där de kom på tredje plats. Namnet kom från början när flera fans märke att Louis och Harry var närmare än de andra killarna.(Liam,Niall och Zayn) Först var det ett 'bromance' namn, att de bara var jättenära vänner men sedan började vissa av fansen märka att det fanns mer under ytan. Och då splittrades fandomen i två delar de som såg deras kärlek och de som trodde på lögnerna. Larry shippers kallas vi som såg, trodde och stöttade deras kärlek. 

Omröstning

Har du lärt dig något nytt här?
 Ja
 Nej

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16 17 18 19
20
21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
31
<<< December 2013 >>>

Kategorier

Letar du efter något speciellt?

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Tips

Racing Extinction Se här med svensk text: https://nyafilmerhd.com/racing-extinction/

Böcker

Catch My Breath 

En fantastisk bok som du behöver läsa om du är ett fan av One Direction så att du lättare ska kunna förstå deras liv.

Veckans Musik

Hjälp till!

Home.     


Skapa flashcards