Skylight

Alla inlägg den 22 december 2012

Av Sandra - 22 december 2012 16:17

Eftersom jag har skrivit om kattjdur tänkte jag skriva om hunddjur. Jag kommer skriva om dem imorgon. Kanske någon idag om jag hinner.

Här är dom jag kommer skriva om:

Öronhund

Fjällräv

Manvarg

Afrikansk vildhund

Asiatisk vildhund

Krabbätarräv

Canis

Atelocynus microtis

Mårdhund

Skogshund

Urocyon littoralis

 

Sen efter jul tänkte jag skriva om rävar och vargar.

Av Sandra - 22 december 2012 15:57

Visste ni att det är vanligt att sköldpaddor, ödlor, ormar och krokodiler blir missbildade med 2 huvuden? Här iallafall kommer lite bilder på djur med 2 huvuden.

Two Headed AnimalsTwo Headed Goat picturesTwo-Headed Dog picturesFlamingo picturesTwo Headed Giraffe picturesAnimals with Two Heads Animals with Two Heads Animals with Two Heads Animals with Two Heads Animals with Two Heads

Av Sandra - 22 december 2012 15:41



15 jan 2010 Ett får i Turkiet har fött ett lamm som chockar världen.

Lammet har ögon, näsa och mun – som en människa.

Nu sprids bilden på lammet över internet.

Det dödfödda lammet föddes i en by nära staden Izmir i Turkiet.

Veterinären Erhan Elibol tvingades utföra ett kejsarsnitt på ett får som inte lyckades lamma på normalt sätt.

Han fick en chock när han såg att lammets ansikte såg ut precis som ett människobarns.

Trodde inte sina ögon

– Jag har sett mutationer på kor och får förut. Jag har sett ett enögt lamm, ett tvåhövdad lamm, ett lamm med fem ben. Men när jag såg den här ynglingen kunde jag inte tro mina ögon. Hans mamma kunde inte föda fram honom så jag var tvungen att hjälpa djuret, säger den 29-årige veterinären till CNNTurk.com.

Lammets huvud har flera mänskliga drag. Ögonen, näsan och munnen ser precis ut som på ett människobarn – bara öronen ser ut som på ett får.

Veterinärer säger att den ovanliga mutationen förmodligen kommer sig av att fåret fått olämpligt foder med för mycket vitamin A.

I Zimbabwe födde en get en killing med liknande mutation i september förra året. Killingen levde i flera timmar innan de skräckslagna byborna dödade honom.

Trodde på onda krafter

Guvernören för provinsen där killingen föddes var övertygad om att den var frukten av ett onormalt förhållande mellan geten och en människa.

– Det är första gången jag ser någonting så ont. Det är verkligen pinsamt. Huvudet ser ut som en människa och kroppen som en get. Det är tydligt att en människa är skyldig. Onda krafter har fått personen att tappa självbehärskningen, sa han

Den muterade killingen var hårlös och enligt byborna var till och med hundarna rädda för det bisarra djuret.

När byborna hade dödat geten brände de kroppen. Biologer fick därför aldrig chansen att studera den ovanliga mutationen.

Källa

Djur · Udda
Av Sandra - 22 december 2012 11:54


Translate

Always in my heart

Presentation

Välkommen till Sveriges enda blogg om Larry Stylinson!

Jag heter Sandra och är 19 år, jag har ett stort intresse för människor och våra skillnader och likheter. 
Visa min presentation

Sanningen om Larry Stylinson

Larry Stylinson - Är namnet för romansen mellan Louis Tomlinson och Harry Styles från One Direction. One Direction var med i X-Factor 2010 där de kom på tredje plats. Namnet kom från början när flera fans märke att Louis och Harry var närmare än de andra killarna.(Liam,Niall och Zayn) Först var det ett 'bromance' namn, att de bara var jättenära vänner men sedan började vissa av fansen märka att det fanns mer under ytan. Och då splittrades fandomen i två delar de som såg deras kärlek och de som trodde på lögnerna. Larry shippers kallas vi som såg, trodde och stöttade deras kärlek. 

Omröstning

Har du lärt dig något nytt här?
 Ja
 Nej

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14
15
16
17 18 19 20 21 22 23
24
25 26
27
28 29
30
31
<<< December 2012 >>>

Kategorier

Letar du efter något speciellt?

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Tips

Racing Extinction Se här med svensk text: https://nyafilmerhd.com/racing-extinction/

Böcker

Catch My Breath 

En fantastisk bok som du behöver läsa om du är ett fan av One Direction så att du lättare ska kunna förstå deras liv.

Veckans Musik

Hjälp till!

Home.     


Skapa flashcards