Skylight

Alla inlägg under september 2013

Av Sandra - 27 september 2013 18:53

Malmannen, engelska: Mothman, är en mytologisk varelse.

Den sägs ha blivit sedd i Charleston och Point Pleasant i West Virginia, USA mellan november 1966 och december 1967. Vittnen som såg Malmannen beskriver honom som en två meter lång man med skinande röda ögon och vingar som liknar mal-vingar. Vissa vittnen rapporterade även varelsen som huvudlös med ögonen i brösten.

Många hypoteser finns för att förklara ögonvittnenas syn, vissa anser att det de egentligen såg var en prärietrana som är vanlig i området där händelserna ägde rum.

Vittnen har även nämnt regelbundna samtal av en man som kallat sig Indrid Cold som spådde antalet döda i händelser som ännu inte ägt rum.

Filmen The Mothman Prophecies handlar om händelserna i Point Pleasant.

Död · Udda
Av Sandra - 27 september 2013 18:42

 

One Direction have signed a mega deal with Simon Cowell’s Syco and Sony which guarantees they will stay together until 2016 and release three more albums. 

The ‘Best Song Ever’ boy band, consisting of Niall Horan, Zayn Malik, Liam Payne, Harry Styles and Louis Tomlinson, are set to pocket 10 million pounds after   agreeing to a major new deal with Simon Cowell’s Syco and record label Sony for three more albums, reported Contactmusic. 

The group, who are set to release their third effort ‘Midnight Memories’ in November, will follow up the record with two more studio albums and a greatest hits collection. They will also embark on more world tours in addition to their ‘Where We Are’ world tour next year. 

A spokesperson for Syco confirmed the news, saying, “Simon Cowell and One Direction are delighted to confirm they have agreed to continue their hugely successful relationship with a new long-term agreement with Syco. Simon and the band look forward to many years of continued success together. (x) (x)

'' look forward to'' my ass.

Av Sandra - 26 september 2013 20:55

Av Sandra - 26 september 2013 19:58

Av Sandra - 26 september 2013 19:40

Breakfast Mirror | BLIND GOSSIP

Having Diddy and Co. as her neighbors could be detrimental to our 20-year-old pop culture phenomenon’s well being.

Know why? Because we’re told with the Combs’ residence being right next door, the bar is now raised … when it comes to her dr*g enablers.

You’ll recall her mother openly supported our mystery lady’s dr*g use. Now, Kim Porter is said to be not only partaking in dr*g binges with her… she’s also reported to be showing our blind item subject the ropes.

“Kim’s teaching her how to roll a blunt and eat breakfast off a mirror. They’re always at each others’ places, getting high out of their minds.”

The person I am talking about today single handily pushed twerkin’ into the mainstream.

Now, can you guess who I’m talking about?


Alla kommentarer säger Miley Cyrus

Av Sandra - 26 september 2013 19:21

Erik Rapp är kanske den från TV4;s Idol med bäst formkurva just nu.  QX träffade den 17-årige stjärnan som berättar att han är öppen med att han är bög, om hur det var att komma ut och att han kanske har känslor för någon...
Framför mig i svängdörren in till hotellfoajén gå två kostymklädda män.
- Kolla där sitter Idolerna.
- Vart då?
- Där, kolla den där blonda killen. Har var faktiskt jävligt bra i fredags. Han sjöng hur bra som helst.

Erik Rapp har onekligen redan gjort avtryck hos Idol-tittarna. I fredags sjöng han Sam Cookes Nothing Can Change My Love och fick grymt fina hyllningar både avIdol-juryn och tittarna. På fredag är det dags för den första fredagsfinalen och QX tog ett snack med 17-åringen som i somras twittrade ”Jag är så glad att jag inte längre skäms för att jag är homosexuell och för att jag inser att jag har ett liv. Mitt enda och käraste liv.”
Du är helt öppen med att du är gillar killar?
(Erik nickar)
Hur länge har du varit det?
- Helt öppen har jag varit sedan i vintras så det är inte så jättelänge…
Var det givet att du skulle vara helt öppen med det under Idol?
- Ja, det var bara att fortsätta vara som jag är nu. Det är ingenting jag vill trycka i ansiktet på folk, men om det kommer upp så vill jag inte mörka det. Jag pratade faktiskt om det här med produktionen häromdagen då jag fick frågan ”om QX ringde och ville intervjua vad skulle du säga då?” . Ja, då säger jag som det är sa jag.
…Och hur är det då?
- Förut sa jag att jag var bi, och då tänkte jag att det var så. Men nu…om jag ska utgå från hur jag känner idag och imorgon så är det killar liksom. Men sen kan jag inte säga så mycket om framtiden och om jag skulle träffa en tjej. Men det känns väldigt långt borta idag. Jag skulle nog definiera mig som bög, ja.
Hur var det att komma ut?
- Det har aldrig varit någon som reagerat negativt eller så. Mina närmsta vänner har vetat sedan åttan. I skolan var det ingen homofobisk stämning alls, men i högstadiet användes bög i skämtsammanhang och det var väl lite jobbigt. Men det har aldrig varit något som riktats till mig.
Har du många kompisar som är gay?
- Nu i Stockholm träffar man ju folk på varenda fest som är det (skrattar), men annars så är det bara en kille i mitt närmsta kompisgäng som är bög.
I fredags hyllade juryn dig väldigt mycket. Alexander Bard var lite snokig och ville veta om du sjöng din låt till någon speciell, men du svävade lite på svaret…
- Det är klart att jag kände mig lite pressad för jag vet ju att det är en spetsad grej. Om jag var hetero och hade tjej så hade det inte varit en lika stor grej. Men jag kunde inte säga nåt för jag träffar ju inte nån…eller är inte kär i nån. Och frågan var ju om jag var kär i nån. Det låter så dramatiskt med kär... så jag visste inte vad jag skulle säga.
Men finns det nån?
- Ja, alltså…jag vet inte hur jag ska förklara…kanske. Men jag är singel…
…men lite intresserad av någon?
- Mmm.
Finns det någon del av dig som tycker att det är lite jobbigt att prata om gaybiten?
- Det beror på vem man pratar med. Om man kommer in på det väldigt lättsamt, om nån frågar om man träffat en kille då är det enkelt. Men om det har hållit på att skämtats om det och det är ovisst vad folk egentligen tycker om det då kan jag tycka att det är lite jobbigt.
Är du rädd att få en stämpel som bögen i Idol?
- Det känns som man inte kan göra något åt det. Det är bara att köra och vara mig själv Om folk stämplar mig så är det så, synd för dem då. Jag vill ju bara att folk ska se mig som Erik. 
Vilken riktning skulle du vilja ta musikaliskt?
- Det ändrar sig nog, men just nu är det pop i grunden med influenser av soul och elektroniskt. Det jag gjort hittills har jag valt själv, och som första kvallåt valde jag nåt bekant som alla har hört, U2, och i fredags ville jag köra lite soul, så då blev det Sam Cooke. 
Vem har du kommit närmast av de andra deltagarna?
Sarah Mathisen och Jens. Vi är lika lugna alla tre och gillar samma typ av musik. Men jag hoppar runt lite och hänger med alla, och är själv en hel del. 
Var kommer du från?
- Leksand. Men jag bor själv i Stockholm nu. Jag flyttade hit lagom till gymnasiet. Leksand var en liten stad och det var lätt att växa in i en roll och jag kände nog att jag ville se något nytt. Och det var nog bra, för nu när jag kommer tillbaka så är Leksand det bästa som finns. Det har varit ett händelserikt år med flytten och ny skola. Och i och med skolan har jag lärt känna en massa folk, mina kompisar har blivit som en familj.
Vad gör du på fritiden?
- Jag skriver låtar och är med mina kompisar, vi lever ihop mer eller mindre nu när jag bor själv.
Vem av de tidigare Idolerna gillar du?
- Jag inspireras av Loreen och tycker att hon är en skön person. Jag gillar hennes artisteri. Det är en sådan väg som jag skulle kunna se mig gå.
… som att vara med i Melodifestivalen?
- Alltså, jag har varit helt anti det tills fram till för ett halvår sedan. Nu har jag börjat tänka om. Melodifestivalen presenterar många olika musikstilar och är en del av branschen. Så kanske.
2011 vann du Lilla Melodifestivalen. Hur ser du på det idag?
- Det har ju gått två år och när man är så pass ung så händer det rätt mycket. Jag vet ju vad jag vill på ett annat sätt och jag tror att folk kan skilja på mig då och nu. Och Lilla Melodifestivalen sändes ju bara i Barnkanalen…
Nu är du sjutton, det känns som en mittemellanålder där man bara väntar på att få bli arton..?
- Ja, jag känner mig ju lite liten för att man inte riktigt får göra så mycket än. Man står liksom mittemellan ungdom och vuxenhet. Men det är bara att hålla ut, i juli nästa år fyller jag 18.
Så. Trots att vi redan pratat om det så måste jag ju ställa samma fråga till dig som jag ställt alla Idol-deltagare sedan starten 2004. Hur gay är du på en skala från ett till tio?
- (skrattar) En femma- sexa. Men det är bara för att jag kan vara en etta när jag sitter hemma och fiser och äter chips, och ibland kan jag vara en tia eller till och med gå utanför skalan. Så det blir nånstans mittemellan.

Källa

Följ honom på twitter: Erik Rapp på Twitter


Translate

Always in my heart

Presentation

Välkommen till Sveriges enda blogg om Larry Stylinson!

Jag heter Sandra och är 19 år, jag har ett stort intresse för människor och våra skillnader och likheter. 
Visa min presentation

Sanningen om Larry Stylinson

Larry Stylinson - Är namnet för romansen mellan Louis Tomlinson och Harry Styles från One Direction. One Direction var med i X-Factor 2010 där de kom på tredje plats. Namnet kom från början när flera fans märke att Louis och Harry var närmare än de andra killarna.(Liam,Niall och Zayn) Först var det ett 'bromance' namn, att de bara var jättenära vänner men sedan började vissa av fansen märka att det fanns mer under ytan. Och då splittrades fandomen i två delar de som såg deras kärlek och de som trodde på lögnerna. Larry shippers kallas vi som såg, trodde och stöttade deras kärlek. 

Omröstning

Har du lärt dig något nytt här?
 Ja
 Nej

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< September 2013 >>>

Kategorier

Letar du efter något speciellt?

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Tips

Racing Extinction Se här med svensk text: https://nyafilmerhd.com/racing-extinction/

Böcker

Catch My Breath 

En fantastisk bok som du behöver läsa om du är ett fan av One Direction så att du lättare ska kunna förstå deras liv.

Veckans Musik

Hjälp till!

Home.     


Ovido - Quiz & Flashcards