Skylight

Direktlänk till inlägg 2 augusti 2013

”Kolla bögar” säger de – och kan inte sluta flabba

Av Sandra - 2 augusti 2013 17:23

Usch!

Ska bögarna och flatorna trycka upp sitt sexliv i ansiktet på folk, till och med ha en egen festival om det?

Jag behövde bara gå hem genom Stockholm city för att känna ett homohat som blomstrar.

Det är lördag kväll, jag lämnar biografen i centrala Stockholm med min pojkvän.

Vi går hand i hand, som vanligt, och låter efterdyningarna av ”Känn ingen sorg” skölja över oss.

Två ystra partygäng passerar oss på väg mot Stureplan. Livet är bra fint.

Vi stannar och tittar på lägenhetsannonser i ett skyltfönster.

Tre män i 30-årsåldern närmar sig, i piké och vattenkammat.

– Kolla bögar, skrattar en av dem. De andra vänder sig om och stirrar på oss medan de går. De kan inte sluta flabba.

Alldeles nyss satt vi på hångelhyllan på bion och var kära. Nu är det som att någon väckt oss med varsin hink vatten.


Resten av promenaden ska jag placera alla vi möter på en skala mellan ”harmlös” och ”livsfarlig”. Inte för att vara paranoid, men det är ytterligheterna. Däremellan finns ”förnedring”, det som hände nyss.

Vi närmar oss en pub, det ser grabbigt ut. En risk.

”Kan vi inte släppa?” tänker jag. Synd att förstöra kvällen det minsta mer.

Min pojkvän tar ett fastare grepp. Jag räknar till fyra vakter utanför stället, då kan väl inget hända.

Det går bra. Seger.

Då slamrar en bil förbi och någon skriker ”bögjävlar” ut genom rutan.


Några dagar tidigare har jag intervjuat hbtq­-debattören Mian Lodalen.

– Man ser aldrig killar hålla hand i Stockholm. Tjejer gör det, men inte killar. Och det är ju inte så att det inte finns bögar i Stockholm, säger hon.

Jag och min pojkvän viker in på gatan där jag bor, nästan hemma.

Vi möter två killar runt 25, de ser harmlösa ut. Till och med trevliga.

När vi passerar dem tittar den ene på oss med avsmak.

– Så jävla äckligt, fnyser han. Det är ingen tvekan om att han tycker det.

Hade vi gått samma sträcka utan att hålla hand hade ingen reagerat. Nu är något väldigt äckligt, kanske deras egna fantasier om bögsex och jättedildoar. Det ska till och med uttalas hur äckligt det är.

Jag trycker in portkoden, dörren slår igen bakom oss. Hemma.

Vi är både irriterade och oförstående. I vanliga fall hade vi krupit i säng, tittat varandra djupt i ögonen som vi brukar och tänkt att ”oj vilken mysig kväll vi haft”. Sedan somnat i varandras armar.

Nu stirrar vi ut i intet med malande hjärnor.

Säger folk fortfarande att ­Pride inte behövs?

Källa

 
 
Joel Jonsson

Joel Jonsson

3 augusti 2013 08:34

Jag har absolut ingenting emot heterosexuella.... ....MEN!!! Måste de gå och hålla handen, kyssas offentligt, visa upp sig och påtvinga mig deras heterosexualitet?! De är konstiga de där heterosexuella!

http://alkoholromantiker.blogspot.se

Sandra

3 augusti 2013 10:58

Haha håller med till 100%
https://www.youtube.com/watch?v=3ROXTFfkcfo

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sandra - 18 augusti 2018 13:16

    You gotta consider her a living person, that's it! You're either living or you're not. You ain't little, you ain't a girl, you ain't a boy, you ain't strong or smart, you're alive."— Charles   ...

Av Sandra - 15 augusti 2018 16:14

  En Squitten är en katt med korta eller deformerade framben och normallånga bakben. Namnet är en blandning av squirrel och kitten eftersom katterna liknar ekorrar. Sjukdomarna som kan leda till Squitten är radial hypoplasia (underutvecklade under...

Av Sandra - 14 augusti 2018 15:27

  Mantelbältan är det minsta bältdjuret och beskrevs för första gången 1825 av Richard Harlan. Den har små ögon, vitgul päls och ett ljusrosa skal. Den är aktiv på natten och lever ensam. Den äter insekter, maskar, sniglar och rötter. Mantelbältan...

Av Sandra - 14 augusti 2018 12:45

  Har du en katt med onormalt många tår? Då kan du ha en katt med Polydaktyli en såkallad Skeppskatt. Normalt sett har en katt 18 tår, 5 där fram och 4 där bak men en skeppskatt kan ha så många som 28 tår. Det är vanligast för katter att ha Polyda...

Av Sandra - 13 augusti 2018 15:54

  I USA har det spridits mycket bilder på en hummer som fångades i Maine, vad är så speciellt med just den här hummern? Den är 1 av 100 miljoner. För den har nästan inga färgpigment så pass att den kan liknas med albino. Orskaken? Forskare har ...

Translate

Always in my heart

Presentation

Välkommen till Sveriges enda blogg om Larry Stylinson!

Jag heter Sandra och är 19 år, jag har ett stort intresse för människor och våra skillnader och likheter. 
Visa min presentation

Sanningen om Larry Stylinson

Larry Stylinson - Är namnet för romansen mellan Louis Tomlinson och Harry Styles från One Direction. One Direction var med i X-Factor 2010 där de kom på tredje plats. Namnet kom från början när flera fans märke att Louis och Harry var närmare än de andra killarna.(Liam,Niall och Zayn) Först var det ett 'bromance' namn, att de bara var jättenära vänner men sedan började vissa av fansen märka att det fanns mer under ytan. Och då splittrades fandomen i två delar de som såg deras kärlek och de som trodde på lögnerna. Larry shippers kallas vi som såg, trodde och stöttade deras kärlek. 

Omröstning

Har du lärt dig något nytt här?
 Ja
 Nej

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2013 >>>

Kategorier

Letar du efter något speciellt?

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Tips

Racing Extinction Se här med svensk text: https://nyafilmerhd.com/racing-extinction/

Böcker

Catch My Breath 

En fantastisk bok som du behöver läsa om du är ett fan av One Direction så att du lättare ska kunna förstå deras liv.

Veckans Musik

Hjälp till!

Home.     


Ovido - Quiz & Flashcards