Skylight

Alla inlägg under juli 2013

Av Sandra - 14 juli 2013 18:45


5 Seconds of Summer började i december 2011 när Luke Hemmings, Michael Clifford och Calum Hood, som alla gick på samma skola, började lägga upp covers på populära låtar på You Tube. Deras cover på Chris Brown och Justin Biebers hit "Next To You" fick över 600 000 träffar. I december 2011 anslöt sig trummaren Ashton Irwin, och den nuvarande 5 Seconds of Summer blev till. De har redan samlat över 5 miljoner visningar på You Tube och många följare på sociala medier så som Twitter och Facebook. Bandet väckte stort intresse hos stora skivbolag och förlag, och har tecknat ett förlagsavtal med Sony ATV Music Publishing. Trots att de bara haft marknadsföring som Twitter och Facebooknådde deras första musikrelease, en EP med titeln Unplugged nummer 3 på iTunesdiagrammet i Australien, och Top 20 i både Nya Zeeland och Sverige. Den internationella marknadsföringen ökade betydligt när Louis Tomlinson från pojkbandet One Direction postade länken till deras You-Tubevideo av sin sång Gotta Get Out. Även Niall Horan tweetade länken till deras videoklipp för deras första singel Out "For a while".

Under One Directions Take Me Home-turné under 2013 har 5 Seconds of Summer spelar de även som förband.

1D och 5SOS har blivit goda vänner eftersom de har samma humor och liknande personligheter.


Av Sandra - 14 juli 2013 09:17

R.I.P Cory Monteith 1982-2013


Skådespelaren Cory Monteith, 31, var en av de största stjärnorna i tv-serien "Glee".

Nu har han hittats död i ett hotellrum i Kanada.

 

Polisen uppgav under en presskonferens att den kanadensiske skådespelaren Cory Monteith checkade in på hotellet i Vancouver den 6 juli och att han skulle checkat ut under lördagen, lokal tid.

Hittades död av personal

Eftersom han inte gjort det vid lunchtid gick hotellpersonal till hans rum. Där hittades 31-åringen död, skriver The Hollywood Reporter.

Enligt polisen var Monteith med kompisar på fredagskvällen, men efter att man gått igenom övervakningsfilmer från hotellet har man kunnat konstatera att han var ensam när han återvände till sitt rum tidigt på lördagsmorgonen, lokal tid. Polisen tror därför att han var själv när han dog, uppger The Hollywood Reporter.

När han hittades ska Monteith redan ha varit död i flera timmar.

Har haft drogproblem

Dödsorsaken är ännu inte fastställd, men enligt CBS News misstänker polisen inget brott.

Monteith spelade Finn Hudson i den populära tv-serien "Glee" och var med från starten 2009, men har också gjort flera filmer och spelat i andra tv-serier.

31-åringen ska länge ha kämpat mot ett drogberoende och la i våras in sig på en drogklinik. I slutet av april tackade han för allt stöd han fått. "Det betyder allt för mig", skrev han på Twitter.

Monteith har i flera intervjuer berättat att han började använda droger redan när han var 13 år gammal. När han var 19 ska han för första gången ha lagts in på ett behandlingshem och i en intervju med magasinet Parade 2011 sa han att han har "tur som lever", skriver CBS News.

Källa

Av Sandra - 14 juli 2013 00:54

DRESDEN. Mikaela Laurén visade ingen kärlek.

Men inte heller tillräckligt mycket hat.

Världsmästaren Christina Hammer fick behålla sina världsmästarbälten.

– Klart att jag är jätteledsen, säger Laurén till Sportbladet.

Att förlora på poäng i fel viktklass mot en obesegrad världsmästare på hennes hemmaplan är ingen katastrof.

– Jag visste att jag måste driva på från första början till slutet och jag måste knocka henne för att vinna. Självklart hoppades jag att jag skulle lyckas att slå ner henne eller vara så överlägsen att ingen skulle tvivla, säger Mikaela.

Matchen blev tät och klängig med många fasthållningar och få rena träffar.

– Hammer är svår att komma in på. Hennes jab är otroligt bra och jag var inte tillräckligt aktiv. Jag skulle varit mer först och följt upp med slag.

”Hon var sämre än jag trott”

– Det var tufft men inte så tufft som jag hade trott. Det var jag som inte kom loss riktigt med boxningen. Hon var sämre än jag räknat med. Höll fast väldigt mycket. Det blev inte riktig boxning och hon slog inte så himla hårt.

Mikaela har nu tre förluster i sitt cv. Två av dem mot två av världens absolut bästa kvinnliga boxare – Hammer och superstjärnan Cecilia Braekhus.

– Går inte att jämföra matcherna. Mot Braekhus stod jag bara stilla i chocktillstånd. Nu kände jag att jag vågade men något bromsade mig. Det är ingen skam att förlora mot en sådan här boxare, men jag vet att jag kan så mycket bättre.

”Jag är inte knäckt”

Mikaela tog matchen mot Hammer för att hennes lovade IBF-titelmatch i lätt mellanvikt blivit inställd fem gånger. Men det är tufft att gå upp en viktklass mot så bra motstånd.

– Det gäller att ta chanser i livet. Det här var en stor chans för mig men jag är inte knäckt. Jag är fortfarande obesegrad i min rätta viktklass och det är där jag ska vara och bli den bäste.

Mikael Laurén satte avtryck i Dresden. Hon gjorde en helt okej kämpamatch mot en lite för stark motståndare och hon gjorde sig själv känd med kyssen på invägningen.

– Jag trivs med att showa och jag älskar boxning, säger Mikaela.

Hon kommer igen.

Källa

Av Sandra - 13 juli 2013 17:41

En massa söta twitts från tiden innan Modest! tog över deras twitter:

imageimageimageimageimageimage


Translate

Always in my heart

Presentation

Välkommen till Sveriges enda blogg om Larry Stylinson!

Jag heter Sandra och är 19 år, jag har ett stort intresse för människor och våra skillnader och likheter. 
Visa min presentation

Sanningen om Larry Stylinson

Larry Stylinson - Är namnet för romansen mellan Louis Tomlinson och Harry Styles från One Direction. One Direction var med i X-Factor 2010 där de kom på tredje plats. Namnet kom från början när flera fans märke att Louis och Harry var närmare än de andra killarna.(Liam,Niall och Zayn) Först var det ett 'bromance' namn, att de bara var jättenära vänner men sedan började vissa av fansen märka att det fanns mer under ytan. Och då splittrades fandomen i två delar de som såg deras kärlek och de som trodde på lögnerna. Larry shippers kallas vi som såg, trodde och stöttade deras kärlek. 

Omröstning

Har du lärt dig något nytt här?
 Ja
 Nej

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23
24
25 26 27 28
29 30 31
<<< Juli 2013 >>>

Kategorier

Letar du efter något speciellt?

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Tips

Racing Extinction Se här med svensk text: https://nyafilmerhd.com/racing-extinction/

Böcker

Catch My Breath 

En fantastisk bok som du behöver läsa om du är ett fan av One Direction så att du lättare ska kunna förstå deras liv.

Veckans Musik

Hjälp till!

Home.     


Ovido - Quiz & Flashcards