Skylight

Alla inlägg den 11 juni 2013

Av Sandra - 11 juni 2013 17:16

Idag fyller Dan Howell 22 år!

Hans youtubekanal: danisnotonfire

Dan har 1,7 miljoner följare på youtube.

Hans facebook-sida

Hans tumblr

Hans twitter

Tweet från hans rumskamrat Phil Lester som också har en youtubekanal:

Dan har bla gjort video's tillsammans med Jack och Finn, och träffat många andra youtubare.


Dan och Tyler Oakley.

Dan och Phil.


Av Sandra - 11 juni 2013 17:11

Peter Jöback har fått sin ­största drömroll – som pappa.

Tillsammans med ­maken ­Oscar har han ­blivit förälder till en liten dotter.

– Familjen är super­lycklig, det här är verkligen något de har längtat efter, säger ­Jöbacks presskontakt Lili ­Assefa.

I lördags sjöng han på prinsessan Madeleinesbröllop. Men den största anledningen till Peter ­Jöbacks Stockholmsresa i helgen var en helt annan. Möjligheten att få umgås med sin nyfödda dotter.

– Ja, jag kan bekräfta att Peter har fått en liten dotter. Han och familjen är superlycklig. Det finns inte mycket mer att säga annat än att det här verkligen är ­något som de alla har längtat ­efter, säger Peter ­Jöbacks presskontakt Lili Assefa.

”Intensivt år”

Enligt uppgifter till Nöjes­bladet var det därför som han avstod från prinsessan Madeleines och Chris O’Neills fest på Grand Hôtel i fredags, ­dagen före bröllopet.

I stället tog han varje tillfälle att njuta av sin nya roll som pappa och få ägna så mycket tid som möjligt med sitt barn, innan han var tvungen att resa tillbaka till New York där han just nu gör ­titelrollen i ”Fantomen på Operan”.

– Det har verkligen varit ett ­intensivt år för Peter. Han har gjort sin drömroll i Fantomen ­både i Londons West End och nu på Broadway. I går (läs: i söndags) sjöng han dessutom som första svensk på Tony-­galan. Men den allra största jackpoten är så klart att han fått en dotter. Han är så lycklig så du anar inte, ­säger Lili Assefa.

Flera gånger har Peter Jöback berättat om sin och maken Oscars längtan efter att få barn:

– Jag vill jättegärna ha barn, men jag vet inte hur. Vi håller på och funderar på det just nu, sa Peter Jöback till Aftonbladet hösten 2010, några månader ­efter att han gift sig.

”Rent privata”

Men nu vill han hålla ­detaljerna kring sin familj för sig själv.

– Nej, alla detaljer kring det är rent privata och det vill varken han eller jag gå in på, men jag kan säga att ­Peter med familj är väldigt lyckliga. Han var med under förlossningen och allt gick bra, säger Lili Assefa.

Peter Jöback berättade för första gången om sin homosexualitet i tv-programmet ”Sen kväll med Luuk” 2004.

Ett år senare visade han upp sig tillsammans med pojkvännen Oscar Nilsson under premiären av ”Mamma Mia!” på Cirkus i Stockholm.

Det blev också platsen för parets romantiska bröllop på midsommar­afton 2010 då de gifte sig i matchande ljusa kostymer. Vigselförrättare var Ma Oftedal och Efva Attling hade special­designat bröllopsringarna i vitt guld.

Källa

Av Sandra - 11 juni 2013 14:32

Skogssjön  

Jag var allena på solig strand  

vid skogens blekblå sjö,

 på himlen flöt ett enda moln

 och på vattnet en enda ö.  

Den mogna sommarens sötma dröp

 i pärlor från varje träd  

och i mitt öppnade hjärta rann

 en liten droppe ned.  


Dikten ovan är från diktsamlingen Dikter som utkom 1916 Edith Irene Södergran finlandssvensk poet. (1892-1923) Mer information om Edith finns hos Wikipedia.

Sommar i bergen  

Enkel är bergens sommar;  

ängen blommar,  

den gamla gården ler  

och bäckens dunkla brus talar om funnen lycka.  


Edith Irene Södergran finlandssvensk poet. (1892-1923)

Vår brygga  

Jag sitter på vår brygga och ser på solnedgången Jag har tagit av mig sandalerna och doppar fötterna i vattnet Vattnet är sådär härligt ljummet som det är om sommarn  Jag sitter här ensam, bara mina tankar gör mig sällskap Jag tänker tillbaks i tiden, den tiden jag slapp sitta här övergiven  Solnedgången är inte sig lik när du inte är närvarande  Solens strålar skiner inte lika starkt och ljust längre  Jag kommer ihåg sist vi satt här, vem kan glömma Det var även den sista gången vi satt här tillsammans Jag kan fortfarande känna värmen ifrån dig sittandes här bredvid mig  Jag vet att vår romans är över, och vår tid tillsammans förbi Men jag går fortfarande hit ifall du skulle komma tillbaks.

Caroline Tengeskog

 

 

Translate

Always in my heart

Presentation

Välkommen till Sveriges enda blogg om Larry Stylinson!

Jag heter Sandra och är 19 år, jag har ett stort intresse för människor och våra skillnader och likheter. 
Visa min presentation

Sanningen om Larry Stylinson

Larry Stylinson - Är namnet för romansen mellan Louis Tomlinson och Harry Styles från One Direction. One Direction var med i X-Factor 2010 där de kom på tredje plats. Namnet kom från början när flera fans märke att Louis och Harry var närmare än de andra killarna.(Liam,Niall och Zayn) Först var det ett 'bromance' namn, att de bara var jättenära vänner men sedan började vissa av fansen märka att det fanns mer under ytan. Och då splittrades fandomen i två delar de som såg deras kärlek och de som trodde på lögnerna. Larry shippers kallas vi som såg, trodde och stöttade deras kärlek. 

Omröstning

Har du lärt dig något nytt här?
 Ja
 Nej

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19
20
21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2013 >>>

Kategorier

Letar du efter något speciellt?

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Tips

Racing Extinction Se här med svensk text: https://nyafilmerhd.com/racing-extinction/

Böcker

Catch My Breath 

En fantastisk bok som du behöver läsa om du är ett fan av One Direction så att du lättare ska kunna förstå deras liv.

Veckans Musik

Hjälp till!

Home.     


Ovido - Quiz & Flashcards