Skylight

Alla inlägg den 7 maj 2013

Av Sandra - 7 maj 2013 20:51

http://gfx.aftonbladet-cdn.se/image/16739060/821/imageColumnDouble/8ae2aec9f7e76/castro.jpg

Ariel Castro, 52, misstänks ha kidnappat och hållit tre kvinnor fångna i sitt hem i Cleveland, Ohio.

Nu har polisen släppt nytagna bilder på honom och hans bröder Pedro, 54, och Oneil, 50, som också är gripna.

– Det här är bortom min fattningsförmåga. Jag är chockad, säger Ariels son Anthony Castro, 31, till WKYC.

Släkt och grannar är chockade över nyheten om Castros misstänkta dubbelliv.

Charles Ramsey, som hjälpte kvinnorna att fly, har bott granne med Ariel Castro i ett år, men inte anat någonting:

– Jag hade ingen aning om att flickan fanns i huset. Eller att någon annan var där mot sin vilja.

– Han kommer ut på sin bakgård, leker med hundarna, mekar med sina bilar och motorcyklar, går tillbaka in i huset. Han är en sån som du tittar på, sen tittar bort. Det fanns inget spännande med honom. Förrän i dag, säger Charles Ramsey till News net 5.

Farbrorn såg tillslaget

Strax efter att de tre flickorna flytt huset i Cleveland, Ohio, grep polisen 52-åriga Ariel Castro som nu pekas ut som flickornas kidnappare. Senare greps också Castros två bröder.

Ariel Castros farbror såg när polisen slog till mot hans brorsons hus.

– Jag gick över dit och sa att det är min brorsons hus, det här kan inte hända. Herre gud. Men sen bekräftade de det, säger Julio Castro till lokal media.

Sonen skrev uppsats om en av flickorna

Enligt CNN och WKYC ska Ariels son Anthony Castro, 31, ha skrivit en uppsats om en av flickorna som hans pappa nu misstänks ha hållit fängslad. Uppsatsen skrevs under Anthony Castros studier på en journalistutbildning, något som personal på skolan har bekräftat för WKYC.

– Det här är bortom min fattningsförmåga. Jag är chockad, säger Anthony Castro till WKYC efter gripandet.

Källa

Av Sandra - 7 maj 2013 17:55

Private1D är ett konto på twitter som säger att han ska lägga ut en video den 20 Maj på Liams youtube kanal.

P1D har inte skrivit mycket om sig och det här är hans profilbild:

Det enda han har skrivit i ett tweet är att han är en kille och att han jobbar i en studio.

Och kontot styrs av två personer. Av några ledtrådar bland tweeten kan man tro att det är Liam eller Harry.


Av Sandra - 7 maj 2013 14:20

Slagsmål, Attack, Slogs, Björn, Rovdjur, fågelskådning, Sköts

Pappan blev biten i armen men lyckades trots det få den 160 kilo tunga björnen att fly.  

ALASKA. Toby Burke, 48, och hans fru Laura var ute i skogen tillsammans med sina tre barn för att fågelskåda. Plötsligt stod de öga mot öga med en fullvuxen brunbjörn.

Småbarnspappan Bruke tvekade inte att agera och kastade sig mellan sin familj och sina barn. 

– Det var bara jag mellan min familj och björnen, säger Burke till Mirror.

Med ett kamerastativ så försökte han försvara sig mot björnen men det visade sig inte vara till någon nytta när björnen klyvde stativet i mitten med sin käkar. 

Björnen gick sedan till attack mot Burke i armen. Det var då Burke bestämde sig för att själv attackera. 

Björnen sköts

48-åringen slog björnen i ansiktet flera gånger och till slut flydde björnen från platsen.

Burke och hans familj klarade sig från björnattacken utan några skador. Tack vare sin tjocka klädsel hade inte björnen lyckats bita igenom Burkes hud, skriver Daily Mail. 

Björnen gick ett mörkare öde till mötes. Efter att den flytt från platsen gick den till attack mot två poliser som sköt björnen till döds, skriver Mirror.

Källa

Av Sandra - 7 maj 2013 14:17

flodhäst, Olycka,  Paul Templer,  Turistguide

Paul Templer hade en dålig arbetsdag när han för 17 år sedan nästan blev uppäten av en flodhäst. Nu lever han för att berätta sin historia. 

USA. Attacken skedde i floden Zambezi i Zimbabwe där Paul Templer jobbade som turistguide i området.

Han var endast 27 år gammal när han nästan dödades av djuret, skriver NY Daily News.

– Jag fastnade i något slemmigt och kände en fruktansvärd stank av ruttna ägg samt ett enormt tryck mot mitt bröst. Mina armar var låsta men jag lyckades frigöra ena armen och då kände jag flodhästens sträva tryne mot min hand. Då insåg jag att jag var i flodhästens mun, sa Templer till NY Daily News. 

Förlorade armen

Han lyckades fly undan djuret men var svårt skadad. I samband med attacken förlorade han sin vänstra arm.

Läkare kunde sedan konstatera att han hade cirka 40 sticksår och bitmärken på kroppen. 

– Flodhästen kastade mig upp i luften, fångade upp mig och skakade om mig som en hund gör med en docka, sa Templer.

Höll på att gå samma öde till mötes

Han skattar sig lycklig och berättar att en av de andra guiderna dog. Guidens kropp hittades först två dagar efter den dödliga attacken. 

Som om en attack inte vore nog, två år senare ledde Templer en annan grupp när en flodhäst dök upp ur vattenytan.

– Jag skrek så högt att de som var med mig sa att dem aldrig tidigare hört något liknande. Flodhästen dök tillbaka och jag såg han aldrig mer igen. Men jag skulle satsa allt jag hade på att det var samma flodhäst som fast besluten att få sista ordet, sa Templer till NY Daily News.

Kolla in videon där Paul Templer själv berättar om attacken:

Källa

Djur · Udda
Av Sandra - 7 maj 2013 14:15

 Kattmördare, Flashbackgrävarna, Katter, Flashback, Högsbo, Goteborg, Forum, Polisen

Flashbackgrävarna spelade en avgörande roll för att hitta kattmördaren i Högsbo. Nu berättar de om hur de kartlade den unge mannen. 

GÖTEBORG. En person höll kontakt via privata meddelanden på Flashback. Andra kartlade den misstänkte kattmördaren medan konversationen pågick. Nu avslöjar Flashbackgrävarna hur de gick till väga för att 16-åringen senare kunde gripas.

På en nystartad blogg presenterar gruppen flera skärmdumpar och citat från meddelanden mellan en av medlemmarna och 16-åringen.

"Idag dödade jag den i en trappuppgång fast vid källarn, ingen såg mig, jag ganska säker på det", skriver han i ett meddelande på nätforumet.

"Jag hoppas verkligen att det står om katten i morgon annars kommer jag bli skitarg…", står det i ett annat.

Under en hel månad byggde en av grävarna upp ett förtroende med 16-åringen och kunde få ut allt mer information.

Polisen: "Har haft mycket god hjälp"

Han ska även ha beskrivit i detalj hur han lockat med sig katterna och hur han dödat dem. Även detaljer om ålder, boende och utseende ska ha kommit fram i inläggen. Det ledde till slut att Flashbackgrävarnas uppgifter kunde leda polisen till ett gripande.

– Vi har haft en mycket god hjälp av Flashbackgrävarna, de har haft en avgörande betydelse för att klara upp utredningen, sa Stefan Olsson, kommissarie på kriminaljouren till Göteborgs-Posten i helgen.

16-åringen har erkänt att han dödat nio katter runt Högsbo i Göteborg. Invånarna där arrangerade tidigare en manifestation för att få ett slut på kattmorden.

Källa

Av Sandra - 7 maj 2013 14:08

Amanda Berry, 26

21 april 2003 försvann hon som 16-åring.

Berry ringde hem och meddelande att hon skulle få skjuts hem från jobbet på Burger king – sen försvann hon.

Amanda Berry var den som lyckades tillkalla hjälp från huset där hon ska ha hållits fången. Hon uppges ha fött en dotter under fångenskapen som tros vara fyra-fem år gammal. Hon är nu 26 år.


Gina DeJesus, 23

2 april 2004 försvann hon som 14-åring i närheten av korsningen West 105th steet-Lorrain Avenue när hon var på väg hem från skolan.


Michelle Knight, 32

23 augusti 2002 lämnade då 21-åriga Michelle Knight sin kusins hus. Sedan dess har hon varit försvunnen. Hon är idag 32 år gammal och den av flickorna som varit försvunnen längst. I övrigt är mycket okänt om Michelle Knight.


De försvann spårlöst för tio år sedan.

På måndagen flydde nu 26-åriga Amanda Berry med sin lilla dotter från sin misstänkta kidnappares hus i Cleveland, Ohio.

Nu utreder FBI flickornas misstänkta kidnappare.

början av 2000-talet försvann de tre tonråsflickorna spårlöst. I tio års tid har deras familjer sett polisen gräva efter kvarlevor och söka eventuella kidnappare.

Igår rymde flickorna från en villa i Cleveland där de ska ha hållits fångna av 52-åriga Ariel Castro.

“Hjälp mig. Jag är Amanda Berry”

Skräckhistorien om de tre kidnappade flickorna uppdagades när en granne till huset de hölls i såg 26-åriga Amanda Berry desperata försök att ta sig ut ur huset.

– Jag hörde skrik. Jag åt min McDonaldsmat. Jag gick ut på verandan och såg tjejen bli som tokig medan hon försökte ta sig ut, säger Charles Ramsey till tv-kanalen News net 5.

I larmsamtalet kallar Amanda Berry desperat på hjälp.

– Hjälp mig. jag heter Amanda Berry... Jag har kidnappats, varit borta i tio år, säger hon till larmoperatören.

Strax därefter kom polisen till platsen där de möttes av de tre flickorna Amanda Berry, Michelle Knight och Gina DeJesus, samt en liten flicka som Amanda Berry ska ha fött i fångenskap. Alla tre kidnappades som tonåringar och har varit borta sedan början av 2000-talet.

Uttkorkade och undernärda

Medan de fritagna kvinnorna fördes till sjukhus greps deras misstänkta kidnappare, 52-åriga Ariel Castro, och hans två bröder. Ariel Castro ska ha bott i huset på 2207 Seymour avenue som kvinnorna flydde från sedan 1992.

Nu utreder FBI händelsen och polisen ska ha uppgett för lokalmedia hur kedjor hittats hängande från taket i huset där flickorna hållits fångna.

Sjukhuset meddelade att kvinnorna var undernärda och uttorkade men mådde förhållandevis bra. På sjukhuset återförenades de sina familjer som de inte sett på tio år.


52-åriga Ariel Castro misstänkts vara den som har hållit de tre unga flickorna bundna i sitt hus i ett decennium.

Nu chockas släkt och grannar av Castros hemliga liv.

– Jag hade ingen aning om att flickan fanns i huset, säger grannen Charles Ramsey till Net news 5.

Strax efter att de tre flickorna flytt huset i Cleveland, Ohio, grep polisen 52-åriga Ariel Castro som nu pekas ut som flickornas kidnappare. Senare greps också Castros två bröder.

– Det här är bortom min fattningsförmåga. Jag är chockad, säger sonen, 31-åriga Ariel "Anthony" Castro till WKYC.com.

Kände flickan

Ariel Castros farbror såg när polisen slog till mot hans brorsons hus.

– Jag gick över dit och sa att det är min brorsons hus, det här kan inte hända. Herre Gud. Men sen bekräftade de det, säger Julio Castro till lokal media. Enligt honom kände hans familj kidnappade Gina DeJesus familj.

– Gina är en vän till min familj, vi växte upp tillsammans.

Grannen: "hade ingen aning"

Ariel Castro ska ha bott i huset på 2207 Seymour avenue sedan 1992. Ett år efter att ha flyttat in greps han för våld inom familjen men friades. Samma år greps han också för förargelseväckande beteende, som han erkände.

– Huset kommer ses som en brottsplats de närmsta dagarna, sa Clevelands polischef Ed Tomba till News net 5

Charles Ramsey har bott granne med misstänkta Ariel Castro i ett år och inte anat någonting:

– Jag hade ingen aning om att flickan fanns i huset. Eller att någon annan var där mot sin vilja. Han kommer ut på sin bakgård, leker med hundarna, mekar med sina bilar och motorcyklar, går tillbaka in i huset. Han är en sån som du tittar på, sen tittar bort. Det fanns inget spännande med honom. Förrän idag, säger Charles Ramsey till News net 5.

Sonen: "Förbluffad"

På sin Facebooksida uppger Ariel Castro att han spelar elbas i ett latinoband.

Enligt Clevelands skolor ska en man med namnet Ariel Castro ha jobbat som busschaufför för skolorna. Men än så länge är det oklart om det är samma man som nu misstänks ha kidnappat Gina DeJesus på vägen hem från skolan och Amanda Berry på väg hem från jobbet i början av 2000-talet.

Enligt CNN och WKYC ska sonen Anthony Castro, 31, ha skrivit en uppsats om en av flickorna som hans pappa nu misstänks för att ha hållit fängslad i sitt hus. Uppsatsen skrevs under Anthony Castros studier på en journalistutbildning, något som personal på skolan bekräftat för WKYC.

Källa1 Källa2


Av Sandra - 7 maj 2013 14:03


http://gfx.aftonbladet-cdn.se/image/16735659/312/normal/e2b052d0121d8/AROUND_MINNESOTA_BIG_SHOES_MNROC101.JPGhttp://gfx.aftonbladet-cdn.se/image/16735657/309/normal/f79280b326bf1/TALLEST_US_MAN_NY134.JPGhttp://gfx.aftonbladet-cdn.se/image/16735654/351/normal/000bcc7346159/OBAMA.JPG

 

Han orsakade hånskratt i pressrummet under gårdagens repetition.

Men Ukraina tror stenhårt på sitt hemliga vapen i Eurovision – 243 centimeter långa Igor Vovkovinskiy, 30.

– Vår gigantiska man kommer absolut vara kvar i numret, säger sångerskan Zlata Ognevich till Nöjesbladet efter sin repetition.

 

Ukrainas ballad ”Gravity” börjar med att ”jätten” Igor Vovkovinskiy bär in artisten Zlata Ognevich och ställer henne på ett podium mitt på scenen.

Det fick den samlade världspressen att gång på gång brista ut i gapskratt under repetitionen.

”Annorlunda med scenkläderna”

Men numrets regissör Max Lytvynov försvarar sin idé:

– Det här var bara en första repetition. Det kommer bli helt annorlunda när alla har sina scenkostymer på sig. Då kommer man förstå vad vi är ute efter. Vi hade idén länge och har letat efter rätt person tills vi hittade Igor i USA, säger Lytvynov till Nöjesbladet.

– Folk i vår delegation ville först att han skulle vara med på scenen längre än bara i början, men då skulle han ta fokus från Zlata, det är ju ändå hon som är stjärnan.

USA:s längsta man

Igor Vovkovinskiy är född i Ukraina men bor nu i USA där han har rekordet som USA:s längsta man. Han har medverkat i en del filmer och reklamfilmer, men aldrig stått på scenen inför publik.

– Det här kommer bli en helt ny upplevelse för mig. Något jag aldrig trott att jag skulle försöka mig på. Det kommer vara väldigt väldigt läskigt, säger han till SVT.

Källa

Musik · Udda

Translate

Always in my heart

Presentation

Välkommen till Sveriges enda blogg om Larry Stylinson!

Jag heter Sandra och är 19 år, jag har ett stort intresse för människor och våra skillnader och likheter. 
Visa min presentation

Sanningen om Larry Stylinson

Larry Stylinson - Är namnet för romansen mellan Louis Tomlinson och Harry Styles från One Direction. One Direction var med i X-Factor 2010 där de kom på tredje plats. Namnet kom från början när flera fans märke att Louis och Harry var närmare än de andra killarna.(Liam,Niall och Zayn) Först var det ett 'bromance' namn, att de bara var jättenära vänner men sedan började vissa av fansen märka att det fanns mer under ytan. Och då splittrades fandomen i två delar de som såg deras kärlek och de som trodde på lögnerna. Larry shippers kallas vi som såg, trodde och stöttade deras kärlek. 

Omröstning

Har du lärt dig något nytt här?
 Ja
 Nej

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16
17
18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Maj 2013 >>>

Kategorier

Letar du efter något speciellt?

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Tips

Racing Extinction Se här med svensk text: https://nyafilmerhd.com/racing-extinction/

Böcker

Catch My Breath 

En fantastisk bok som du behöver läsa om du är ett fan av One Direction så att du lättare ska kunna förstå deras liv.

Veckans Musik

Hjälp till!

Home.     


Skapa flashcards