Skylight

Alla inlägg den 18 februari 2013

Av Sandra - 18 februari 2013 12:34

Eddie Razaz (hela namnet Ardalan Razaz Rahmati) föddes 21 December 1988 in Stockholm. Han är en svensk sångare men kommer ursprungligen från Persien. Han sökte till Idol 2005 men åkte ut under kvalet. Han kom sexa i Idol 2009. Eddie och Rabih Jaber som också var med i Idol 2009 bildade en band-duo som hette Rebound!. Bandet skapades 2010 och splittrades i April 2011. De släppte 3 låtar: Hurricane, Psycho och Not helpless.

Han började 2012 med en solokarriär och var med i Melodifestivalen 2013. Men gick inte vidare :(

Innan han var med i Idol var han modell och även efteråt.

 

Eddie är även gay. Här är en artikel av aftonbladet:

I en öppenhjärtlig intervju i QX väljer Eddie Razaz att officiellt berätta att han är homosexuell.

– Nu känner jag mig inte tvingad, jag vill det här, jag lever öppet och alla jag känner vet att jag har pojkvän.

Omslaget till majnumret av tidningen QX pryds av Eddie Razaz och Rabih Jaber, som i en lång intervju bland annat berättar om sitt nya band Rebound och tiden i ”Idol”.

Eddie väljer även att till den breda allmänheten gå ut med att han är gay.

Berättade för ”Idol”-deltagarna

I årets Idol kom Eddie sexa och Rabih sjua. De två fann varandra direkt och blev goda vänner.

Eddie ville inte gå ut officiellt med att han är gay men han berättade för de andra deltagarna i ”Idol”.

– Det var jag som berättade för dem. Jag är ju öppen för min familj och mina nära och kära, och de har alltid stöttat mig, så det kändes naturligt att berätta för alla som var med i Idol. Vi levde ju så tätt inpå varandra. Vi var som en familj, säger Eddie till QX.

I intervjun berättar Rabih att Eddie var den första gaykillen som han började umgås med. Han medger att han till en början var lite reserverad och hade en del frågor.

– Men nu när jag har fått uppleva Eddie som människa och även har en manager som är ”åt det hållet” (skrattar) så kan jag säga att de är helt underbara båda två, det är hur kul som helst att vara i närheten av dem och umgås med dem, säger Rabih till QX.

”Lever öppet”

Orsaken till att Eddie inte ville göra det officiellt under tävlingen var att han inte ville ta fokus ifrån musiken. Han berättar att han alltid har levt öppet och tackar sina föräldrar för att ha stöttat honom.

– Men när man hamnar i rampljuset måste man liksom ”komma ut” igen. Och det ville inte jag. Det får aldrig vara påtvingat. Men nu känner jag mig inte tvingad, jag vill det här. Jag lever öppet, alla jag känner vet att jag har pojkvän och haft det i tre år. Men det är inget jag vill sitta och prata om hela tiden. Jag vill prata om musiken. Om Rebound, säger Eddie till QX.

Källa


Eddie blev misshandlad också. Läs om det här under:

Gäng anföll Eddie

TV4 inför nya regler för idolerna – sluta åk tunnelbana

Eddie Razaz och tjejkompisen Elaf attackerades av ett gäng killar när de skulle ta tunnelbanan i lördags kväll. ”Det var väldigt läskigt”, säger han.  

Eddie Razaz och tjejkompisen Elaf attackerades av ett gäng killar när de skulle ta tunnelbanan i lördags kväll.

 

”Det var väldigt läskigt”, säger han.

 

”Idol”-deltagaren Eddie Razaz är omskakad efter händelsen då tre tonårskillar hoppade på honom.

– Jag känner mig chockad över att det finns såna människor, säger han.

Tillsammans med tjejkompisen Elaf skulle han in till stan för att ta en fika vid 18-tiden i lördags kväll.

Blev fasthållen

De lämnade ”Idol”-hotellet i Stockholm för att ta tunnelbanan. I en gångtunnel konfronterades de av tre killar i 16-årsåldern.

– Du suger, sa de rakt i mitt ansikte. Jag trodde att han skulle säga ”hej, gud vad du sjunger bra”. Det är det jag är van vid. Att folk är snälla. Men att något sånt här otäckt händer, det är jättechockerande, säger han.

Därefter blev Eddie fasthållen av gänget.

– Det enda jag sa till min tjejkompis var ”spring, spring, spring”. Jag fick slita mig loss, säger han.

Gänget jagade Eddie och Elaf som lyckades ta sig genom tunnelbanespärrarna och hoppade på ett tåg.

– Men de sparkade Elaf på armen.

Trots att det var mycket folk i närheten ingrep ingen.

– Nej, det var ganska jobbigt. Tänk om det varit någon som hade kniv.

”Det är obehagligt”

I går gick TV4 igenom säkerheten med deltagarna.

– De vill att vi helst inte ska ta tunnelbanan. Det ska jag inte göra, säger Eddie.

Magnus Karlsson Lamm är exekutiv producent för ”Idol”.

– När de blev elva kvar i ”Idol” var vi noga med att ha en genomgång om vad som kan hända när man är med. Nu har vi gått igenom det igen, säger han.

Källa


Här är hans sidor:

Och bilder:

 


Av Sandra - 18 februari 2013 12:28

Här kommer en liten videohälsning från Arktis och vår kollega Rhys Gerholdt från WWF USA!

Stora delar av Arktis havsis krymper varje sommar, men i september 2012 uppmättes ett nytt bottenrekord och en halvering sedan 1970-talet av den synliga sommarisen. Mäter man hela isvolymen har cirka 76 procent av isen försvunnit sedan satellitmätningarna startade 1979. Förändringar i arktiska miljön påverkar samhällen och arter, särskilt de djur som är beroende av packisen för att överleva, som t.ex isbjörnarna. WWFs Rhys Gerholdt besökte det frusna Arktis för att se isbjörnar och reflektera över de framtida utmaningarna i detta snabbt föränderliga klimat.

"Efter två timmar lång resa i en gammal van över tundran i norra Kanada, 60 km från Churchill, når jag min destination - den arktiska vildmarken. Här får jag kämpa mot bitande kalla vindar och insvept i en massiv parkas, går jag ut och ställer mig vid sidan av min kollega Peter Ewins, Arktisexpert på WWF

Mindre än 100 meter från oss bort vilar en isbjörnsmamma, medan hennes 10 veckor gamla unge växlar mellan att nafsa i hennes hals och vadd och bita på små kvistar. Jag imponeras av hur detta enorma djur kan vara så mild, och tålmodigt tolerera ungens bett och nypande. Isbjörnsmammans blotta storlek, prakt och tillgivenhet mot sin unge är häpnadsväckande.

Men jag är inte i Arktis bara för att uppleva det underbara i denna häpnadsväckande art, jag är här för att den svåra situationen för isbjörnen är långt ifrån säker. Forskare säger att till år 2035 - när den här isbjörnsungen är vuxen, kommer bristen på havsis nära Churchill att göra livet här omöjligt för isbjörnen att överleva."

Du kan också hjälpa isbjörnen och andra arter i Arktis att överleva. Bli Isbjörnsfadder idag! www.wwf.se/bli-isbjornsfadder

Klicka på bilden för att komma till videon:


Leva nära isbjörnar - ett lyckat isbjörnsprojekt!

Isbjörnar som fastnar på land och inte hinner ut på havsisen på våren kan orsaka en hel del problem för lokalbefolkningen. När isbjörnar försöker komma åt matförråd och hundar hos inuiter i det lilla samhället Arviat i västra Hudson Bay i Kanada, slutar det ibland med att björnen skjuts. För att hitta en lösning på detta har WWF ihop med inuiter tagit fram flera olika åtgärder. Maten läggs nu i stålkontainrar som isbjörnar inte kan bryta sönder och runt hundarna är elstängsel uppsatta, något som isbjörnarna inte tycker om och undviker.

Dessutom finansierar WWF en vakt som nattetid skrämmer iväg björnarna med strålkastare, högljudda smällare och, om det misslyckas, gummikulor. Allt för att undvika att en isbjörn dödas. Projektet har visat sig vara lyckat eftersom inte en enda isbjörn behövde dödas under 2012. Tidigare sköts åtta isbjörnar år 2010 och tre stycken 2011 i detta samhälle.

Källa

Djur · WWF

Translate

Always in my heart

Presentation

Välkommen till Sveriges enda blogg om Larry Stylinson!

Jag heter Sandra och är 19 år, jag har ett stort intresse för människor och våra skillnader och likheter. 
Visa min presentation

Sanningen om Larry Stylinson

Larry Stylinson - Är namnet för romansen mellan Louis Tomlinson och Harry Styles från One Direction. One Direction var med i X-Factor 2010 där de kom på tredje plats. Namnet kom från början när flera fans märke att Louis och Harry var närmare än de andra killarna.(Liam,Niall och Zayn) Först var det ett 'bromance' namn, att de bara var jättenära vänner men sedan började vissa av fansen märka att det fanns mer under ytan. Och då splittrades fandomen i två delar de som såg deras kärlek och de som trodde på lögnerna. Larry shippers kallas vi som såg, trodde och stöttade deras kärlek. 

Omröstning

Har du lärt dig något nytt här?
 Ja
 Nej

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2013 >>>

Kategorier

Letar du efter något speciellt?

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Tips

Racing Extinction Se här med svensk text: https://nyafilmerhd.com/racing-extinction/

Böcker

Catch My Breath 

En fantastisk bok som du behöver läsa om du är ett fan av One Direction så att du lättare ska kunna förstå deras liv.

Veckans Musik

Hjälp till!

Home.     


Ovido - Quiz & Flashcards